BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Search This Blog

Selamat Datang

Selamat datang kepada semua rakan,sahabat,guru,bekas pelajar SMK Marudi dan pelajar SMK Marudi yang sedang menuntut di SMK Marudi ke laman blog saya ini.

Followers

Saturday 17 April 2010

Senyum..............

SENYUM



Kalau kita tersalah senyum, orang akan menganggap lain.....fikir-fikirkan.


SENYUM adalah bahasa dunia. Ia menunjukkan keceriaan.


SENYUM adalah perhiasan batin yang dapat membantu mengindahkan perhiasan lahir yang tidak sempurna. Setiap kali berhubung dengan orang lain, sewajarnyalah kita SENYUM.


SENYUM adalah jalan pintas bagi menyatakan anda menyukai seseorang. "SENYUM" yang kamu berikan apabila berhadapan dengan sahabatmu adalah satu sedekah.


SENYUM adalah jambatan persahabatan.


SENYUM adalah satu perlabuhan yang pastinya tidak akan merugikan. Di Moscow, Rusia, ada sekolah yang mengajar untuk SENYUM.


SENYUM harus ada ketululusan.


SENYUM yang dibuat-buat pasti tidak akan menyenangkan, sama saja dengan kening yang berkerut. Adalah diperakui, setiap kali terSENYUM kita hanya menggerakkan 15 otot manakala ketika marah kita akan mengedutkan 63 otot di bahagian muka. Perbuatan mengerutkan dahi saja memerlukan gerak kerja 40 otot. Bayangkanlah !!!


SENYUM" juga adalah malaikat rahmat yang turun ke dunia.


Kebanyakkan SENYUM adalah jangkitan.


Apabila kita SENYUM orang akan SENYUM balik kepada kita.


Orang akan merasa dihargai bila kita SENYUM padanya, sekligus ia akan memberi tanggapan yang baik kepada diri kita. Lantas .... kenapa kita tidak muliakan ? Muliakan dengan diri kita.


SENYUMlah kepada orang yang tidak anda kenali hari ini. Insya-Allah dia akan membalas SENYUM anda itu. Alangkah mudahnya membina rangkaian persahabatan........ William Shakespere mengatakan : "Apa yang anda kehendaki akan lebih cepat diperolehi dengan SENYUM daripada memotong dengan pedang" Semasa bekerja, semasa belajar, SENYUM lah. Ia akan menumbuhkan rasa keriangan dan kegembiraan.


Bila berhadapan dengan keadaan sukar SENYUM lah. Bukankah ketawa yang sopan itu sehat. Pujangga menyebut : "SENYUMan" itu kelopak. Tertawa itu bunga yang sempurna kembangnya
Senyumlah seindah suria...............
Walau pun marah.....tapi boleh juga senyum..
Jangan je senyum seorang diri..........


0 comments:

komen anda dihargai